بازی Bishock 4 به ریشههای اصلی خود باز خواهد گشت
نسخه جدیدی از سری BioShock توسط استودیو cloud chamber در دست ساخت قرار دارد و بسیاری از هواداران امیدوار هستند که این عنوان جدید دو نسخه نخستین سری را بازسازی کند و به نوعی تداعیگر آن دوران طلایی سری باشد. همچنین طبق انتظاراتت، عملکرد نسخه جدید باید فراتر از نسخه Infinite BioShock پیش برود.
استودیو Cloud Chamber در حال توسعه بازی BioShock 4 است که در اواخر سال ۲۰۱۹ خبر ساخت آن را تایید کرد. جزئیات کمی در باره این بازی جدید در دست قرار دارد اما برخی از طرفداران امیدوار هستند که این نسخه یادآور دو بازی اول سری پیش از BioShock Infinite باشد. BioShock 4 احتمالا زمان زیادی تا عرضه نهایی دارد. در همین حال، طرفداران ابهامات زیادی در خصوص ویژگیها و قابلیتهای این بازی دارند. هنوز مشخص نیست که این بازی چه مسیری را در پیش خواهد گرفت اما بسیازی از طرفداران امید دارند که این عنوان همچون دو نسخه آغازین، مخاطبان را در دنیای خود غرق کند.
عنوان BioShock Infinite پس از انتشار توانست دیدگاههای مثبت بسیاری را از میان منتقدان کسب کند اما با این حال نارضایتیهایی از سوی طرفداران متوجه این بازی گشت. در لابهلای نقد و بررسیهای موجود برخیها از تغییرات به وجود آمده در بازی ابراز خرسندی کردند و در طرف مقابل برخی دیگر از فضای کلمبیا، به خصوص در مقایسه با Rapture متنفر شد. عنوان BioShock Infinite به لطف داستان جذاب و چالش برانگیز که داشت، توانست نقدهای مثبتی از سوی منتقدان به دست آورد. اما بعضی از علاقهمندان انتظار داشتند تا بازی مذکور تمایل بیشتری به سبک دو بازی نخست نشان دهد.
به نظر میرسد BioShock 4 خواستار تغییر محیطی کاملا متفاوت نسبت به Rapture و Columbia است ، اگرچه Cloud Chamber هنوز هم می تواند از محیط اصلی Rapture الگو بگیرد. منتقدان بازی را به لطف ایدههای مثبت آن همچون مضمون قوی، داستان سرایی محیطی و شرایط جنگی تمام عیار مورد تحسین قرار دادند. در برخی مواقع بازی BioShock و BioShock 2 مبتنی بر سبک ترس و بقا عمل میکردند که باعث ایجاد جو چالش برانگیز و خیره کنندهای در بازی بود.
همچنین بعید به نظر میرسد عنوان BioShock4 به اتمسفر کلمبیا برگردد، مسئله ای که توسعه دهندگان Cloud Chamber در پی ایجاد آن هستند. زمانی که BioShock Infinite منتشر شد، کلمبیا محبوبیت خاصی در دل طرفداران باز کرد، اما در مقایسه با Rapture رنگ باخت. کلمبیا در مقایسه با Rapture، از فضای زنده و شادابی بهره میبرد اما اتمسفر دو بازی نخست را از دست داده بود. اگرچه Rapture بازیکنان را به محیط نیمه باز تشویق میکرد. کلمبیا کمی سبکتر بود و جهتیابی آسانی داشت و همچون Rapture حس عصبانیت را به کاربران القا نمیکرد. بازی BioShock4 ممکن است نقطه بازگشتی باشد به سبک اولیه این سری که در دو بازی اول آن را شاهد بودیم تا بتواند آن حس خاص و نوستالژیک را که از Rapture به جای مانده باری دیگر به علاقهمندان نشان دهد بنابراین تا حد امکان از فضای کلمبیا کلمبیا دور خواهیم شد.

بسیاری از بازیکنان بر این نظرند که دو بازی نخست کارکرد بهتر و بیشتری با اسلحه و توانایی های ویژه داشتهاند. به عبارتی بازی Infinite ، به نسبت سادهتر به نظر میرسید. چنین انتقاداتی کاملا به سود استدیو Cloud Chamber است زیرا با بهرهگیری از نبوغ بازیکن، میتواند محیطی نزدیک به دو نسخه اول ایجاد کند، خصوصاً اگر قرار باشد تم RPG نیز به این بازی افزوده شود.
با این وجود اطلاعات مشخصی در رابطه با بازی جدید در دست نیست اما توسعه دهندگان در استودیو Cloud Chamber برخی از مشخصههای اصلی بازی را عنوان کردهاند. بازیکنان می توانند با نبردهای متاثر از سبک RPG با محیط و سبک جدیدی آشنا شوند، اما این موضوع همچنان تا زمان رونمایی رسمی بازی مبهم باقی میماند.
استودیو مذکور احتمالاً سبک جدیدی را برای این سری در نظر دارد، اما استفاده از ایدههای دو بازی نخست میتواند گزینه خوبی باشد. استفاده از محیطی مشابه Rapture و مبارزات چالش برانگیز دو بازی نخستین، می تواند انقلابی در این سری ایجاد کند و باری دیگر آن را بر سر زبانها بیاندازد.